Zomeruitstapjes

Verslag Jeugdtheater Hofplein en Museumpark Archeon

July

Op dinsdag 12 juli vertrok de metro al vroeg richting Jeugdtheater Hofplein. De kinderen gingen hier onder professionele begeleiding een toneelvoorstelling instuderen en uitvoeren.

Wat was het toch spannend voor velen; op stap zonder je ouders! Maar wat hebben wij het gezellig met elkaar gehad. Onderweg werd er veel herkend en besproken. De medewerkers van Hofplein heetten ons van harte welkom in het theater. Na wat uitleg over het verloop van de dag zijn alle kinderen hard aan het werk gegaan. Aan het einde van de middag mochten zij hun ingestudeerde toneelvoorstelling laten zien aan hun ouders en overige familieleden. Wat waren wij trots op hen!!!

Ons tweede uitje was op 14 juli naar Museumpark Archeon. Hier ontdekten we hoe men in de prehistorie, in de Romeinse tijd en in de middeleeuwen leefde.

In twee volle touringcars met professionals, vrijwilligers, kinderen en hun ouders/familieleden vertrokken we in de vroege ochtend vanuit Pendrecht richting Alphen aan Rijn. Er werd naar muziek geluisterd, spelletjes gedaan en een enkeling vroeg na 10 minuten rijden of wij er al waren.

In groepjes zijn wij vervolgens het park ingegaan. Er was veel te zien en te doen! Meester Pieter, oftewel “Brutus”, was toch wel de meest besproken en bekendste persoon van het park! Als een echte Romein kon hij zijn rol in het Colosseum goed naspelen.

Op de terugreis was het iets stiller dan op de heenreis. In alle rust werd er nagenoten van een leuke, leerzame, intensieve en zonnige dag. Er werd zelfs stilletjes gesnurkt… Op naar de volgende schoolvakantie-activiteit! Ik hou u hiervan op de hoogte.