Vacature

Luchtballon - De aftermovie en verslag

'Bij de Kinderfaculteit verleg je je horizon!'

Het weer zat eindelijk mee en na een paar afgelaste pogingen konden we toch met een enthousiaste groep leerlingen, ouders en begeleiders de lucht in om het prachtige Nederlandse landschap een keertje van boven te bewonderen.

Uit alle leerlingen die zich vorig jaar hadden ingeschreven voor lessen op de Kinderfaculteit zijn uiteindelijk vijf leerlingen ingeloot voor deze actie. Zij waren de gelukkigen die mochten meedoen aan deze unieke ervaring. Daarnaast mocht een winnaar uit de groep Xtreme Sports mee, en was er plek voor twee tieners die actief zijn in de wijk: Pepijn van College ’53 en Souhaila van NV80. Als begeleiders gingen Ruud, Jiska en Pieter mee. (De rest van het team durfde niet 😊 )

Met een grote, gele Amerikaanse schoolbus werd de hele groep naar Houten gereden, waar het avontuur begon. Bij het opstijgen kwamen de opgebouwde spanning en zenuwen los met gejoel en uitroepen van enthousiasme. Tijdens de ‘vlucht’  was het door de verwondering soms juist muisstil. En werd er volop genoten van het uitzicht en in de verte, tussen de mist, was zelfs Rotterdam te herkennen.

Tegen de tijd dat de mand weer op de grond stond, had iedereen er een onvergetelijke herinnering bij en konden we met een gerust hart weer naar huis.