Nieuw bij de Kinderfaculteit: het Excursieprogramma

Ga met de Kinderfaculteit op pad en ontdek de stad waar jij in woont!
Leer Rotterdam nóg beter kennen op het gebied van: cultuur, natuur, kunst, architectuur, geschiedenis, bestuur, wetenschap, sport en de haven.

We starten op zaterdag 20 april met:

Excursie Cultuur: Wereldmuseum
Bij deze eerste excursie staat het thema 'cultuur' centraal. Wat is jouw cultuur en die van de mensen om je heen?

We beginnen op de Kinderfaculteit en we gaan het met elkaar hebben over wat cultuur eigenlijk is.
Vervolgens gaan we samen naar het Wereldmuseum. Daar bezoeken we de tentoonstelling Superstraat waar we meer leren over verschillende culturen.
Terug bij de Kinderfaculteit gaan we met juf Diana koken zonder keuken en maken we iets lekkers dat bij een bepaalde cultuur past.

Ouders zijn om 16:00 uur welkom om samen met de kinderen het gemaakte lekkers op te eten en te horen wat we die dag hebben beleefd en geleerd.

Ga naar de lespagina om in te schrijven.

Tot slot: Bij deze excursies zijn er ook een paar plekjes voor ouders.
Lijkt het je leuk om met jouw kind mee te gaan? Stuur een e-mail naar info@kinderfaculteit.nl.