Jubileum Kick-Off: after-movie en verslag

February

In 2024 bestaat Kinderfaculteit Pendrecht 10 jaar! Op 16 januari jl. openden we dit feestjaar met een grootse Jubileum Kick-Off op Plein 1953.
Samen met leerlingen en leerkrachten van alle basisscholen in Pendrecht maakten we er een mooi feest van. Onze MC, Dave, presenteerde de ochtend waarin de drie verschillende soorten lessen van de Kinderfaculteit (Sport, Educatie en Cultuur) op het podium vertegenwoordigd waren.

Younes el Jackson, Nederlands Kampioen Panna Knock out, gaf een wervelende freestyle-show en daagde de leerlingen uit voor een potje panna.

Vervolgens deden duo's van leerling en leerkracht van elke school(locatie ) mee aan een kennisquiz over 10 jaar Kinderfaculteit. Zij werden hierbij ondersteund door hun achterban. Elke school had een eigen kleur pet: Beatrixschool-Oranje, Over de Slinge Krabb en Somm-Blauw, De Hoeksteen-Groen en De Koppeling-Wit. D.m.v. 'petje-op-petje-af' konden zij hun deelnemers op het podium helpen bij het beantwoorden van de vragen. Winnaar van de quiz was uiteindelijk De Beatrixschool, die de door Younes gesigneerde voetbal mee mocht nemen.

Onze eigen zangjuf Megan gaf een een spetterend optreden waarbij het hele plein meezong en danste op het vrolijke 'Happy'.

Tot slot kwamen drie bijzondere gasten op het podium:
Gerard, Voorzitter van het bestuur van St. Pendrecht Vooruit en al sinds de oprichting 10 jaar geleden, nauw betrokken bij de Kinderfaculteit.
Aïcha, één van onze vaste vrijwilligers, die al bijna net zo lang meeloopt als dat de Kinderfaculteit bestaat en al bij vele lessen les-assistent was.
En Radiëlla, één van de duizenden oud-leerlingen die fanatiek lessen hebben gevolgd op de Kinderfaculteit. Met een druk op de grote, rode knop, openden zij officieel het jubileumjaar met confetti en vuurwerk.

Dave en de brassband sloten het programma muzikaal af en al swingend verlieten alle kinderen, leerkrachten, gasten en medewerkers van de Kinderfaculteit het plein.

Kortom, een geweldige start van het jubileumjaar, waarin wij nog meer feestelijke activiteiten zullen organiseren om 10 jaar Kinderfaculteit te vieren. Houd onze website en nieuwsbrieven in de gaten voor meer informatie.