Excursie Geschiedenis: Reis mee met lijn 10

May

11 juni: excursie #2 van Kinderfaculteit-excursieprogramma (groep 5-6)

Ga met de Kinderfaculteit op pad en ontdek de stad waar jij in woont!
Leer Rotterdam nóg beter kennen op het gebied van: cultuur, natuur, kunst, architectuur, geschiedenis, bestuur, wetenschap, sport en de haven.

Excursie Geschiedenis: Rotterdam en het openbaar vervoer van vroeger
Ontdek het Rotterdam van vroeger vanuit een oude tram! Op 11 juni gaan we toeren door Rotterdam in... een oude tram! Leer alles over hoe Rotterdam er vroeger uitzag. En in het Rotterdams Openbaar Vervoer Museum zie en hoor je meer over het vervoer van vroeger.

Om 10.00 verzamelen we op de Kinderfaculteit. Om 10.25 lopen we richting de metro en gaan we naar Wilhelminaplein. Daar worden we opgehaald door een oude tram, waarmee we door Rotterdam gaan rijden. Na een rondrit door de stad gaan we op bezoek bij het Rotterdams Openbaar Vervoer Museum en krijgen we daar een lunch. Vervolgens gaan we met de oude tram weer terug naar Wilhelminaplein en zijn we rond 14.30 weer terug op de Kinderfaculteit.

Ga naar de lespagina om in te schrijven.

Tot slot: Bij deze excursie zijn er ook een paar plekjes voor ouders!
Lijkt het je leuk om met jouw kind mee te gaan? Stuur een e-mail naar info@kinderfaculteit.nl.